Returpolicy

VAR GOD ATT NOTERA ATT VI INTE UTFÖR GRATIS RETURER, KOSTNADER TILLKOMMER.

Retur

Är det möjligt att returnera min beställning?

Ja, det är möjligt.

Om du inte är nöjd med de beställda varorna har du möjlighet att returnera dem inom 30 dagar efter att du har mottagit dem.

I så fall måste följande villkor vara uppfyllda:

Beställningen innehåller fortfarande alla relevanta delar, komponenter och förpackningen har kommit fram i samma skick som produkten. Det finns inga tecken på onormal användning av produkten; skador på grund av felaktig hantering utesluts. Produkter där hygien är viktig måste vara ordentligt rengjorda innan returprocessen påbörjas. Produkten upptäcktes vara defekt omedelbart efter mottagandet. Vi förbehåller oss rätten att debitera kunden för fraktkostnader. En retur hanteras inom 7 arbetsdagar och om villkoren är uppfyllda bekräftas returen officiellt inom denna tidsram.

*Vi förbehåller oss rätten att neka returnerade varor om vi misstänker att varorna har använts eller skadats på grund av vårt fel.

Hur returnerar jag min beställning?

Om din beställning uppfyller ovanstående villkor måste du göra följande för att initiera returprocessen.

-Skicka ett e-postmeddelande till: info@modemuse.se -Se till att e-postmeddelandet innehåller följande information:

Beställningsnummer Orsak till retur Bild på produkten i händelse av skada Förnamn + Efternamn på kunden Kundens adress

Vi kommer sedan att kontakta dig och meddela returadressen. Skicka aldrig tillbaka returen till avsändaren. Vi skickar dig rätt adress efter att du har begärt det. Du som kund ansvarar för returfraktkostnaderna för produkten.

AVBESTÄLLNINGSRÄTT

Konsumenten har enligt följande bestämmelse rätt att ångra ett avtal om konsumenten är en fysisk person som ingår ett avtal huvudsakligen för ändamål som varken kan hänföras till dennes näringsverksamhet eller yrkesutövning:

A. ÅTERKALLANDEREGEL Ångerrätt Ångerfristen är 14 dagar från den dag då du eller en av dig utsedd tredje part, som inte är transportören, har tagit emot den sista varan.

Eftersom vi arbetar med ett helt automatiserat system behandlas beställningar omedelbart efter att de har lagts. Därför kan vi inte avbryta leveransprocessen före leverans, vilket innebär att en återbetalning inte är möjlig vid mottagandet av varorna.

För att utöva din ångerrätt måste du meddela oss på ModeMuse genom ett tydligt uttalande (t.ex. via e-post) om ditt beslut att ångra detta avtal. Ånger är avslutad när vi har mottagit varan. Köparen står för returfraktkostnaderna för varan.

Inspelning för sändningar i transit

Eftersom våra varor skickas från Asien kan längre leveranstider förekomma, vilket vi inte har kontroll över. Om varorna redan är på väg till dig är det inte möjligt att ångra. Vänligen vänta tills du har mottagit varorna och returnera dem sedan till oss. Självklart kan du informera oss i förväg om din ånger.

För att garantera snabbast möjliga retur ber vi dig att skicka oss en leveransbekräftelse.

Följder av återkallande Om du återkallar detta avtal måste vi återbetala alla betalningar som vi har mottagit från dig, inklusive leveranskostnaderna (utom de extra kostnader som uppstår på grund av att du valt en annan typ av leverans än den billigaste standardleveransen som erbjuds av oss), omedelbart och senast inom fjorton dagar från dagen då vi mottog meddelandet om ditt återkallande av detta avtal. Vi använder samma betalningsmetod för återbetalningen som du använde vid den ursprungliga transaktionen, om inte annat uttryckligen har avtalats med dig; under inga omständigheter kommer du att debiteras avgifter för denna återbetalning.

**ALLA RETURER SKICKAS TILL VÅRT CENTRALLAGER I ASIEN PÅ KUNDENS KOSTNAD.